Wednesday, October 29, 2008

hijrah itu pengorbanan

assalamualaikum dan salam sejahtera rakan dan taulan,
first entry aku dalam blog serba baru,
'corat-coret' aku dalam friendster blog yang dulu terpaksa aku tinggalkan,
aku cari dan berhijrah ke 'sidang' baru untuk aku teruskan ekspresi minda dan hati aku.

bukan senang nak keluarkan idea,
bukan bak kata orang 'semudah macam makan nasi',
aku harap entry baru dan lama-lama aku ni bermanfaat bagi semua,
semoga Allah tunjukkan jalan agar ilmu terus akan dapat dilestari.

kadang-kadang formal kadang kala nanti tidak,
ikut sedap hati aku nak berhujah itu dan ini,
terpulanglah kepada pembaca nak takrifkan corat-coret aku ikut kehendak,
asalkan tak terbabas dari kesetiaan, kecintaan dan kepercayaan kepada Ilahi.

Aku orang biasa-biasa, sederhana serba-serbinya,
kalau ada apa2 salah dan silap dalam mentafsir akan sesuatu perkara,
silalah tuan-tuan dan puan-puan tegur dan betulkan andai ada keperluannya,
semoga semua yang kita buat diberi panduan Allah SWT, tuhan yang maha esa dan maha kaya!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails