Sunday, April 26, 2009

D-Day

Besok pagi, Insya Allah pukul 8 pagi Julie akan melahirkan anak kami 'melalui tingkap'. Harap2, semua urusan kami esok berjalan lancar, dipermudahkan Allah Taala, selamat segala, serba serbinya. Berbeza sedikit perasaan aku kala menanti saat-saat akhir nak dapat baby macam masa dengan Niesreena dulu, aku rasa kurang sikit risau dan kelam kelibut. Mungkin sebab dah ade pengalaman. Tapi aku tak nafikan, jauuhh di sudut hati aku, tetap terdetik rasa gementar dan sering persoalkan "sejauh manakah mampu aku hadapi semuanya ini dengan Julie berdua aje?" Begitu jualah akan kujawab dalam hati, Allah Maha Besar, Allah Maha Pengasih, Allah Maha Penyayang. Hanya kepada-Nya kami panjatkan agar dijauhkan daripada sebarang rasa gundah gulana, dibuka jalan mudah seluas-luasnya, dan tabahkan hati-hati kami ini menghadapi ujian dan cabaran yang dianugerahkan-Nya...

kawan2, doakanlah kami oke! Doakanlah insan bernama Julieana selamat melahirkan anak kami kelak. Doakanlah seorang lagi bakal umat Nabi Muhammad SAW yang bernama Khairunnaufal akan selamat keluar dari alam rahim berhijrah ke alam dunia yang fana ini, dan menjadi insan sempurna yang kamil, yang soleh, beriman, bijak, dan comel (macam ayahnya.. ;p).

inilah entry terakhirku sebagai bapa kepada seorang anak, dan suami kepada seorang isteri. lepas ni kalau aku menulis lagi, itu adalah lembaran baru dalam lipatan sejarah hidup aku: aku menulis sebagai seorang bapak kepada dua orang anak, dan suami kepada...masih lagi seorang isteri! Insya Allah!

1 comments:

*juliet le sweetheart said...

masih?!!!
amboi amboi amboi!!!!

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails