Thursday, May 13, 2010

take 5

Bukan mudah nak buat PhD ni.

Macam roda, selalu di atas selalu di bawah, selalu jua di tengah-tengah. Syukur Allah permudahkan aku dari segi sokongan keluarga yang tidak berbelah bahagi. terutamanya isteri tersayang Julie. aku lepaskan kebanyakan urusan melayan kerenah anak-anak pada dia, urusan rumahtangga dan sebagainya. dia antara manusia paling tabah yang pernah aku jumpa. cukup setia denganku dan menyokong aku melalui susur-susur perjuangan PhD aku ini. aku sendiri tak sekuat dia..sungguh!

Syukur kepada Allah kerana mengurniakan aku, emak dan ayah yang sangat tabah dan bijak mendidik aku sehingga aku mampu berdiri sendiri dan mampu ke tahap yang aku capai sekarang. terima kasih tidak terhingga buat emak dan ayah.

Syukur jua aku pada Allah kerana sumber-sumber sekitar yang sangat mudah untuk aku peroleh demi menyempurnakan penulisan aku. Syukur jua kerana dianugerahkan dua mak angkat 'mat salleh' yang sangat sporting, memahami, tidak pernah sesekali menekan, menggasak atau membuli aku dalam kerja-kerja PhD aku... setakat ini. sapa lagi kalau bukan supervisors aku.

Syukur jua kerana aku diberi ruang untuk melakar kenangan dalam hidup aku melalui dunia 'permanent head damage' ini. lantaran beratus ribu bahkan jutaan umat manusia di Malaysia tak berpeluang menikmati peluang seperti ini, aku berjanji akan aku curahkan segala jasa dan bakti semampu aku buat semua orang bila aku sudah balik Malaysia nanti. akan aku kongsikan sebaik mungkin segala pengalaman dan pengetahuan ciput yang aku ada ini untuk kebaikan semua, terutamanya anak-anak bangsa aku di USIM nanti.


memang perit kebelakangan ni selalu stay up di office di Graduate Skul of Manajemen ni. Kena kuat bekerja...padan muka aku, awal2 dulu banyak main ;p

ahhh back to work!

1 comments:

*juliet le sweetheart said...

oooo abang... sayang akan sentiasa menyokong dan mendoakan abang... belajar elok2 k

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails