Tuesday, May 18, 2010

AKU DAH BERCERAI DENGAN FACEBOOK--TALAK 1

pedih ulu hati aku harini...

tapi, itu demi kebaikan. satu-satu pengorbanan itu memang pahit, tapi apakan daya, aku harus meninggalkan sesuatu yang 'baik' demi sesuatu lain yang lebih lebih lebih lebih baik!

memang tak dinafikan aku dikategorikan sebagai orang yang ketagih bukak Facebook hari-hari. memang mengkhayalkan. bak kata orang "makan: Facebook, minum: Facebook, tido: Facebook, berak:Facebook!"

Kadang teringat balik ramai orang ada cakap, inilah hasil kejayaan orang2 Yahudi dalam mengambil masa2 keemasan bangsa2 lain, duduk tercongok depan lappy, pc atau monitor henset, melayan facebook. Tapi harus juga diakui, kalau bijak macam orang2 lain2, pasti tooluntuk meranapkan bangsa lain oleh Yahudi seperti facebook ni boleh bertukar jadi tools untuk menjayakan misi dakwah Islamiyyah.

Dari segi dakwah tu, aku ucap terima kasihla pada pelopor dan pencipta social networking facebook ni, sapa lagi kalau bukan Mark Zuckerberg. Memang selalula dapat sampaikan secubit/secebis ilmu yang aku ada melalui facebook ni. tapi dari segi penggunaan masa melayari coretan-coretan kawan2 dalam facebook...memang aku kalah! kalah teruk!

untuk itu, demi kebaikan dan kelancaran proses menulis thesis aku yang dah masuk kategori weow weow weow bunyi siren embulen dalam waktu kebelakangan ini, maka secara rasminya aku lafazkan:

AKU DAH BERCERAI DENGAN FACEBOOK!

tunggulah nanti bila2 waktu dah habes edahnya, aku rujuk kembalilah dengan kau..hehehehe.

oh facebook, kenangan2ku bersamamu sangat2 kurindui...tapi, demi kebaikan diri aku sendiri...aku terpaksa buang kau jauh2 dari hidup aku buat sementara. kenang daku dalam doamu.... ;p

3 comments:

*juliet le sweetheart said...

good luck abang... semoga dikuatkan iman dari melayari semula buku muka... hehehehe...

SuFy said...

urm, dulu sy pun addict gak dgn fb nih tpi skrg da buhsan da..heee..gud luck bro...:)

neezam said...

makaseh banyak2... :,)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails