Sunday, June 13, 2010

aku naik HAIRAN?



AKU HAIRAN? Messi tak score haram satu gol pun, walaupun baaaaaaanyak gila peluang dia dapat masa Argentina lawan Nigeria baruuu jap tadi ni.

AKU HAIRAN? kenapa Sir Alex Ferguson tak retained players Argentina dia yang hebat2 dalam team Manchester United? Tevez, Heinz (scored his pertinent and the only goal dalam game tadi) Sebastian Baron. Diorang jadi playmakers tadi...fuuuuuu

AKU HAIRAN? Kenapa MARADONA suka benor cium pipi players dia..especially masa Baron kena substituted tadi..siap Baron kesat pipi dia lepas kena cium...kah kah kah...budaya orang Argentina kot.

AKU HAIRAN? Kenapa 1-2 hari ni aku malas nak mampus... ;p

AKU HAIRAN? Kenapa KEBANYAKAN orang yang lawat blog aku, kata kunci FOFULER yang depa taip masa mengGOOOOOOGLE, atau depa taip dalam search engine masing2 adalah ROGOL ANAK DARA? (tak percaya, cuba tengok real-time feedjit aku ;p)

AKU HAIRAN? Kenapa ADA SESETENGAH KITA terlalu menangkan anak, sampai tak sedar anak dia nakal macam hapa, tapi dok kata anak orang lain yang buat nakal kat anak dia? macam hampeh! (ni kes aku kena tadi pagila kat kedai baju COWBOY...ada anak sorang mamat ni pegi tolak2 niesreena depan mata aku pastu kutil niesreena sampai melalak! pastu pendek citer aku confront bapak budak tu..dia buleh backing anak dia....kata anak dia baik, never tell lies! hangin satu badan aku! dapatla jugak mamat tu 3-4 das lazer molot aku tadi...hampeh. aku berangin bukan sebab budak tu tolak Niesreena, sebab bapak dia CONFIDENT CAM BOTOL KICAP kata anak dia baiiikkkk? fuuuuuu...ataupun sebenornya vice versa kan? aku ni yang tak sedor anak aku nakal KOTTTT? aiyyoooo....

2 comments:

mas said...

suka dengan last paragraph tentang aku hairan tentang orang yang suka menangkan anak masing2...eeeiii..kat sekolah ni la yang berlaku..penin kepala cikgu2 sekarang ni dengan perangai parents zaman sekarang..anak punya la tut...pun still menangkan anak gaks..surat kesalahan dah boleh buat buku pun still kata anak dia terbaik...sangat la tragis..mungkin en neezam boleh menulis pasal perkara ini pula...hehehe..kem salam julie..

neezam said...

Mas, thanks for the constructive comment. Saya dulu masa kerja cikgu pun pernah jumpa ini golongan-- MENANGKAN ANAK WALAU MACAM MANA SEKALIPUN. Memanglah bak kata worang, darah daging kita sendirilah yang perlu kita bela nasibnya. tapi ada ketikanya perlu untuk kita sedar hakikat bahawa anak kita tak sempurna dan selalu juga buat salah dan silap.

DIRIWAYATKAN bahawa Amirulmukminin Saidinia Umar R.A. sendiri menelan air mata dan sebak di dada apabila mendapat tahu bahawa anak lelakinya melakukan kesalahan yang besar di sisi Islam -- BERZINA TANPA IKATAN PERNIKAHAN YANG SAH. Tetapi apabila keadilan Islami itu dijadikan tunggak dan pedoman hidup, tak kira sesiapapun hatta anak sendiri, andai berbuat salah dan terbukti salah, perlulah menerima hakikat dan melaksanakan akan hukum dan padahnya. Akhirnya anak teruna Saidina Umar R.A. dihukum sebat oleh dirinya sendiri sebagai Khalifah pada ketika itu. Demikian seorang ROLE MODEL yang terbaik yang perlu dipedomani selain role-model agung..RASULULLAH SAW.

Dalam kes saya haritu, bukanlah saya berniat nak cari gaduh dengan bapak 'budak kecik yang buli Niesreena' tu..hahaha. tetapi saya ingin 'mencurik' sedikit keadilan dengan memohon bapa budak itu mengajar anaknya meminta maaf atas kesalahan yang telah dibuat (teran-terang berlaku depan mata saya). Natijah yang saya dapat adalah sebaliknya--BAPAK BUDAK TU SECARA IMPLISITNYA MENYOKONG SEGALA TINDAK TANDUK ANAKNYA, POSITIF DAN NEGATIF! DITAMBAH LAGI BAPAK BUDAK TU BLAME SI NIESREENA YANG KELIHATAN KUDUS DAN MULUS ITU! aiiyooo, ini macam susah. double susah! sebab anak akan rasa..'alaa, bapak aku pun tak marah aku buat 'kacau', apahal pulak orang lain nak sibuk2?'. Tindakan si bapak itu sah-sah memberikan TIKET BESAR untuk anak lebih BESAR KEPALA.

tapi kan Mas...terfikir pulak di sebaliknya "apakah saya YANG KELIHATANNYA TERLALU MEMENANGKAN ANAK SENDIRI, kan? kan? kan?"

;p

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails