Monday, June 7, 2010

Family's preparation for Nazlee's wed- 101010



Aku rasa seronok bila emak dengan ayah dah dok sibuk2 fikir dan uruskan hal majlis walimah Nazlee.



101010. cantik kan tarikh tu?

Pada aku memang cantik. Ramai orang sekarang cuba avoid tarikh yang terlalu nampak fancy dan memikat, tapi TIDAK bagi adik aku si Nazlee. Alasan dia pilih tarikh tu sudah tentulah antaranya sebab aku, julie dan anak2 akan berada dah di Malaysia Insya Allah. tapi satu alasan dia yang aku rasa kelakar tapi masuk akal jugak adalah bila dia sendiri cakap: "Bagusla buat tarikh tu, RAMAI orang buat majlis kawin hari yang sama, KURAAAANG sikit budget untuk kasik orang makan!" hahahaha..hampeh.


Ni gambo2 masa majlis pertunangan Nazlee dan Sid tahun 2009 yang lepas...







Teringat zaman2 aku kawin kali pertama dulu. memang mencabar, memang banyaaaaak dugaaan, merenyah. juga menyeronokkan dan membahagiakan.

Syaitan lahanat dan laknatullah banyak mengetuk2 pintu hati, membisik2 godaan bukan2...lebih kuat lagi godaannya bila tiba hari2 masjid hendak dibina. Insya Allah, kalau aku buleh laluinya (jutaan orang lain pun dah laluinya) Nazlee pun boleh lalui segala dugaan ini demi menyempurnakan Sunnah Manusia agung, Muhammad SAW...dan dapat masuk kategori umatnya, seperti mana hadith nabi SAW:


Dari Anas R.A, beliau mendengar Sabda Rasulullah SAW, maksudnya: "Perkahwinan adalah sunnahku, barangsiapa yang benci akan sunnahku, maka dia bukan daripada golonganku" (Hadith sahih dan hassan - Riwayat al-Bukhari dan Muslim)


Melalui YM tadi, mak ayah dah sibuk2 tanya ukuran saiz baju aku dengan julie (yang KOMPOM semakin besar nombornya di pita ukur tukang jahit! ;p), untuk dibuat baju sedondon kami sefamili pada majlis kawen Nazlee and Fairus (a.k.a Sid) kelak. Ni kira ambang2 permulaanlah untuk majlis yang aku harap menambahkan lagi keceriaan dan kebahagian kami sekeluarga. Sid yang memang kami akui orangnya baik2, secocok dengan Nazlee (yang mana perangainya ish ish ishhhhhh ---tepuk dahi! hahahahaha, sori Lee!). aku harap dan rasa diorang berdua ni bagai pinang dibelah dua, Insya Allah dengan izin-Nya.

Aku dan Julie: kami akan sedaya upaya tolong Nazlee untuk melalui gerbang perkahwinan dia dengan jayanya, sebagaimana dia selama ini sedaya upaya membantu kami saat kami susah dan tersepit, baik kami di Malaysia mahupun masa kami di OZ. tak sedikitpun dia merungut walau banyak manapun kami dah membebankan dan menyusahkan dia.

Therefore my man, I pray for Allah awards you enough strength to achieve your MISSION POSSIBLE for the 'memorable day to be'! amin...

10.10.10


p/s: tak sabarnya nak jejak kaki kat Gemereh!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails