Tuesday, May 25, 2010

TERIMA KASIH...CINTA!!!!

sesetengah kita sukar mengungkapkan perkataan TERIMA KASIH. macam akan keluar sejuta ketulan-ketulan emas dari dalam mulut hilang begitu saja andai TERIMA KASIH diucapkan.

sesetengah kita begitu mudah mengungkapkan perkataan TERIMA KASIH. umum menerima bahawa itulah gaya seseorang menghargai akan sesuatu yang dibuat oleh pihak lain terhadap dirinya.

sesetengah orang mengungkapkan TERIMA KASIH kerana mahukan bukan sekadar jawapan SAMA-SAMA atau KEMBALI, tapi lebih dari itu...balasan. Balasan atas kebaikan yang dibuatnya kepada pihak lain. bak kata orang 'aku dapat kau dapat,kau dapat aku pun nak dapat'. Dalam satu keadaan, ya itu ok, diterima, takda masalah. feirr en skueerrr. tapi dalam satu keadaan lain, TERIMA KASIH itu seakan2 dibuat2, dipaksa2 demi kepentingan diri sendiri yang mengharapkan a.k.a mewajibkan pihak yang menerima TERIMA KASIH membalas kebaikan atau budi yang telah dihulurkannya.

**********************
itu sekadar ulasan tentang kategori-kategori pengungkap terima kasih. Suka tak suka, itu mungkin kenyataan...aku sendiri dalam kategori mana? jujur aku katakan...aku pernah berada dalam KESEMUA kategori TERIMA KASIH...hehehehe. well, manusia tak purfek maaa...

Aku ingin mengucapkan TERIMA KASIH seluhur-luhurnya dan pertama-tamanya kepada ALLAH SWT tuhan sekalian alam. syukur alhamdulillah....aku bahagia dengan segala nikmat yang KAU berikan, dan aku bersyukur aku masih dapat menempuh segala dugaan dan cabaran yang KAU berikan...alhamdulillah.

Aku ingin jua mengucapkan jutaan TERIMA KASIH buat emak dan ayah yang kuhormati dan kusayangi, isteri nan satu yang tercinta, adik2 yang aku rindui, anak-anak buah hatiku, keluargaku, kawan2ku, dan semua orang yang berkait-mait dalam kehidupan aku...terima kasih kerana mencorakkan warna warni kehidupan aku laksana persembahan citrawarna 1 Malaysia di Shanghai China World Expo...jatuh bangun, ketawa menangis, atas bawah kehidupanku banyak dicorakkan oleh kalian....TERIMA KASIH.

tak kisahlah kalau lirik dalam lagu si Afgan ni signifikan atau tidak untuk kalian semua...yang pasti aku nak sebut dan tujukan lagu TERIMA KASIH CINTA ini buat kalian...... sekali lagi:

TERIMA KASIH CINTA!


0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails