Thursday, May 27, 2010

Tak Lama Lagi Dah Nak PHinisheD!

(entry ni aku tulis sempena ambik peluang beberapa minit sebelum maghrib kat Graduate School of Management)
Semenjak dua menjak ni, memang hari-hari yang dilalui terasa sangat cepat berlalu. cepat sangat! kehidupan kami sekeluarga di Waterdale Road macam biasa, tapi terasa begitu singat. Kata kawan aku, aaaa dunia dah nak kiamat...kata kawan aku yang lain, kalau happy gitula kita rasa (macam masa dating dengan gelfren2 dulu2 laaa ;p kejap sangat rasanyer!). atau kawan aku ada kata jugak...tu tandanya tak lama lagi dah.... nak r.i.p hahahaha.

Pada aku masa terasa sangat singkat sebab kami dah tak lama lagi dah. tak lama lagi dah nak tinggalkan bumi Melbourne ni dan memulakan kembali kehidupan di Malaysia, atau secara spesifiknya bumi aku cari makan...Nilai, Nogori 9.

Memang, semenjak dua menjak ni, selalu bercakap pada diri sendiri..ehh kejapnya rasa, dah kena balik dah. Macam baru minggu lepas je kami jejakkan kaki di Tullamarine Airport buat pertama kalinya. Hmmm, aku akui, memang seronok sangat melalui kehidupan di Melbourne. Melbourne menjadi saksi aku sekeluarga dalam melalui pengalaman2 baru, yang tak terbanding dengan pengalaman2 hidup sebelum ini. Melbourne banyak menjadi saksi jatuh bangun aku sekeluarga di sini. Aku, Julie dan anak2 banyak menempuh dugaan, cabaran, pancaroba, tekanan, krisis...dan tak kurang juga menerima rahmat, rezeki melimpah ruah, kesenangan, kegembiraan. Itu semua yang kami lalui sejak tiga tahun lebih ni di sini dan ia sangat-sangat membantu mematangkan diri dalam hidup. Jauh dipisahkan daripada keluarga dan duduk di bumi asing. Kami sungguh terkesan. tak lama lagi dah segala kenangan dan pengajaran hidup ini akan kami bawak balik ke Malaysia dan jadikan panduan..semoga Allah permudahkan, aminnn...

Banyak benda yang kami peroleh di sini akan kami bawak balik ke Malaysia sebagai aset kehidupan kami kelak. Selain Corelle, Tefal, Corning Ware, Vision, Russel Hobs, Levi's, Pumpkin Patch, dan segala material rumah (collection bini aku mostly..hehehehe, kami juga berhasil membawa KHAIRUNNAUFAL balik ke Malaysia! Cucu kedua selepas Niesreena bagi kedua-dua keluarga aku dan Julie. Naufal dibersalinkan di bumi Melbourne. Memang banyak cabarannya, tapi kami sangat2 bersyukur bahawa Niesreena & Naufal menambahkan keceriaan dan kebahagian rumahtangga kami! :,) Insya Allah, tak lama lagi dah atok2 dan pakcik makcik yang merindukan dua2 cucu ni akan dapat mendakap sepuas2nya cucu2 kesayangan ni.

Juga, satu benda yang akan aku bawak balik ke Malaysia tak lama lagi dah... apa lagi kalau bukan PhD yang ditagih oleh universiti dan anak2 bangsaku. Insya Allah, walaupun aku tak semampu orang-orang lain yang boleh menamatkan pengajian mereka dengan cepat dan on-time, aku tak kisah, aku tahu sikit je lagi aku akan dapat menyempurnakan PhD aku ini. Ini amanah Allah pada aku, ini amanah universiti aku, ini amanah kerajaan aku, ini amanah negara aku, ini amanah rakyat negaraku, ini amanah anak-anak bangsa aku! aku akan realisasikannya...tak lama lagi dah! insya allah...

Ok nak solat dan get back to work!



p/s: biniku sayang dun wuri... tak lama lagi dah.. abang balik rumah lepas PHinisheD buat kije sikeeetttt je lagi! ;p

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails